top of page
חיפוש

גם אתם נמנעים ממזונות אהובים?

לאחרונה אני שומעת כל הזמן אנשים מתנצלים, מתפשרים ומתחבטים באהבה שלהם למזון כלשהוא, בין אם זה עוגה אהובה, עוגיה, מרציפן, אגוזים או שוקולד, הם בטוחים שאם הם אוהבים את זה כל כך זה כנראה אסור ורע! זה יחבל להם בירידה במשקל יעלה להם את הסוכר ויפגע להם בהצלחה.

הבעיה עם המחשבה הזאת שהיא מחבלת, היא גורמת לנו להימנע מהדברים שאנחנו הכי אוהבים וברגע של משבר/חשק/כל סיבה אחרת הדבר הבא שמגיע זה קריסה- אכילה מוגזמת, בכמות גדולה ובלי שליטה, של כל מיני מזונות אבל במיוחד של המזון האהוב, התוצאה של זה הרסנית- הסוכר משתולל, המשקל עולה, תחושת נפיחות וכבדות, והרגשה שהרסנו הכל.


מותר לך להנות ולהתפנק ממזונות אהובים, הטריק הוא לשלב אותם בצורה מאוזנת וחכמה בארוחות שלנו- למשל כקינוח🌸 כדי לשלב מזון אהוב חשוב לקחת אותו בחשבון כחלק מהארוחה- לאיזה קבוצה הוא שייך- הוא תורם פחמימה? חלבון? שומן?

למשל אם אני אוהבת נורא גלידה- ולפי טבלת הערכים היא מכילה הרבה סוכר ושומן, אפשר לצמצם מעט בכמות השומן והפחמימה שתכנת לאכול בארוחה ולהתפנק בגלידה לקינוח. בדר"כ ההשפעה על הסוכר תהיה יחסית מעטה, מפני שהגלידה תתערבב עם שאר המרכיבים של הארוחה- זה מאפשר ספיגה איטית ומתונה.


למה כדאי לשלב מזון אהוב כקינוח?

הפיכה של מזון אהוב למותר במקרים רבים משחררת אותנו מהאובססיה לגביו. התאווה שלנו אליו מתמתנת והרבה יותר קל להתנהל מולו.


מה המזון האהוב האסור שלכם?

אני אוהבת מאוד במבה ופיצה ושוקלד חלב עם אגוזי לוז ☺


bottom of page